18 decembrie 2011

Vin de inima rosie


Daca arunc o singura privire spre anul acesta (...da, incep inevitabilele calcule), vinul rosu a fost laitmotivul unor momente tare dragute. A fost pretext de tristete si doruri, martor al  unor zambete pacatoase si priviri cu sens sau inceput de fericiri marunte. 
Prima amintire legata de vinul rosu : primavara, Bonn, eu si M. la cumparaturi, popas la raftul cu vinuri, negociere,cateva propuneri si-am ales, gatit si apoi bucurat de momentul de pauza la final de zi. Imprietenire? Bonding moment? Asa as numi acel pahar de vin.
Urmeaza o pauza lunga, dar reluam relatia prin vara. De data asta Bucuresti, eu si A. ne-am propus sa jucam inca un act din piesa de teatru pe care o jucam de ceva vreme cu drag. Printre ultimele de alfel. Printre cele mai intense. Cam pe atunci incepuse sa se amestece lucrurile si nu mai era clar daca mai jucam in piesa sau devenise realitate. Nu mai conteaza, am tras cortina de-o vreme. Revenind la vinul rosu...a fost palpitant, ne jucam de-a date-ul, dar nu era. Cum vine asta? Nu mi-e clar, dar jucam destul de bine amandoi. Regizorul gandise toate detaliile: ne-a urcat intr-un local chic, in varf de cladire bucuresteana ca sa fim la inaltime, ne-a imbracat cel mai frumos cu putinta, ne-a lipit cate un zambet pe fata, am avut si cate un set de priviri adanci (indicatii precise- sa le folosim pe toate), ne-a turnat licoarea magica si am mai impins o limita impusa anterior. Desteapta miscare, a functinat perfect!
S-a facut deja toamna, si out of nowhere a aparut V. . De uimire, s-au aliniat planetele si am facut schimbarea asteptata in bucatica de viata care presupune sa imi petrec cam 10 ore pe zi intr-o cladire. De incantarea schimbarii s-au mai aliniat o data planetele si V. a fost acolo sa sarbatorim. Motiv suficient de bun sa fii curios, sa descoperi, sa iti placa si sa ramai cu gandul. Apoi sa te plimbi linistit si cam dezechilibrat in centrul vechi si faci cunostinta cu toate cladirile pe langa care ai trecut ani de zile fara sa le PRIVESTI cu adevarat, in timp ce cu coltul ochiului stang zaresti graffiti-urile facute de fostul prietenei tale.
Iarna, relatia cu vinul rosu devine intotdeauna foarte apropiata si intensa. Se transforma, se imbraca in haine de scortisoara si sa impodobeste cu fructe care mai de care si pur si simplu nu ii rezisti. Fie ca te plimbi pe sub luminite de Craciun in timp ce C. face pozele pe care tu le-ai imaginat, fie ca povestesti cald si moale in locul nou descoperit, in timp ce D. rade putin de incoerenta ta, dar iti spune ca tot draguta ramai, vinul rosu este pretextul perfect sa petreci timpul frumos si sa creezi amintiri pe care sa le pui la locul lor: in cutia cu de toate







Go with the flow. This is worth doing it!






R.