28 mai 2012

Temperatura iubirii



" Orice dragoste traverseaza etape cu temperaturi diferite."
 (Jose Ortega Y Gasset, Studii despre iubire)

Cate grade are dragostea ta?

Acest citat poate sta in picioare pentru orice interactiune dintre oameni. Doi oameni. Mai multi oameni. Unul singur in relatia cu el insusi. La fel de bine poate explica si relatia dintre un om si un obiect. Un om si pasiunea sa.

Te intreb din nou, cate grade are dragostea ta?

Profit de ocazia si fac o retrospectiva a iubirilor care mi-au trecut prin suflet. Confirm variatia mare de temperatura.O inteleg diferit acum. Am privit, am inteles, am simtit mereu variatiile de temperatura ca pe niste semnale rele, am vazut in ele un inceput de sfarsit. Fie ca era vorba despre temperatura de la Polul Nord- once you get cold you can never have gold-, fie ca era vorba despre temperatura de fierbere- hot destroies the pot-, am simtit mereu ca extremele sunt semnalele de alarma ale iubirii respective. De aceea am crezut mereu ca temperatura optima este la mijlocul distantei dintre prea-fierbinte si prea-rece, adica 37-de-grade, sa zicem. Totusi iubirea de 37 de grade este average,e lipsita de provocari, e standard si plictisitoare. Si din acest punct mi-am dorit mereu sa fac ceva, sa apara un stimul, sa se intample cumva si dragostea sa isi schimbe temperatura si sa devina mai dinamica povestea. In toate povestile mele, am sfarsit prin a alerga intre extreme cateodata foarte rapid si alteori mai lenes, cateodata planificat, alteori natural, cateodata cu bucurie si dorinta si alte dati fara voia mea. Sa masori temperatura unei iubiri este un act cat se poate de imprecis, este precum alergatul cu zece degete lungi pe multe clape albe de pian- de la dreapta la stanga, ordonat.

r.