24 octombrie 2012

Transformare

"Nu interactionez bine cu oamenii atunci cand ma aflu in grupuri mari de persoane necunoscute" era statement-ul cu care am aparut in fata a 20 de oameni (abia cunoscuti) in cadrul unui training din Olanda (in iarna). Dupa vreo 20 de minute de intrebari bine gandite si raspunsuri cat se poate de sincere, dar mai ales detaliate (pentru ca dincolo de faptul ca stiam ca este o simulare, imi doream cu adevarat o pista spre care sa ma indrept) trainerul ne intrerupe adresandu-mi-se oarecum amuzat "As vrea sa te uiti in jurul tau acum si sa imi spui ce vezi" si, inainte de a avea ocazia sa descriu cate perechi de ochi vad in jurul meu, adauga "Nu cumva ceea ce tocmai ai facut se incadreaza in tipul de activitate despre care spui ca nu intra in zona ta de confort?! Nu esti tu cea care a facut asta?".

Au trecut (prea) multe luni de atunci si inca imi revine uneori in minte momentul acela in care mi-am dat seama ca am ramas cu niste impresii invechite despre mine, despre ceea ce pot face. Pentru ca nu, n-am  exagerat nicio secunda cand spuneam ca ma blochez cand sunt "bombardata" de prea multa informatie si nu mai stiu cum sa ma port in grup. Totusi acum lucrurile stau un pic diferit...de cele mai multe ori nu pentru ca nu repet comportamentele cu care m-am obisnuit deja, ci pentru ca am puterea sa constientizez ce fac si pot schimba macazul. Iau foc asemenea hartiei de ziar, ca intotdeauna. Ceea ce este diferit astazi este faptul ca,  dupa ce ma calmez, am puterea sa ma gandesc si la celelalte laturi ale probleme fara sa mai tin supararea saptamani intregi. Usor, dar sigur am inceput sa renunt la orgolii si sa fac lucrurile cum le simt/cand le simt fara sa le pun in legatura cu actiunile celuilalt. Am invatat (desi mai am multe module pana devin maestru) sa vorbesc atunci cand trebuie, cand face diferenta. Ma trezesc uneori in mijlocul unor discutii placute si confortabile cu persoane pe care le intalnesc pentru prima oara in viata si rad pe interior cand imi dau seama ca este ceva natural. 

Oare cine voi fi peste 30 de ani? Cat de multe lucruri se vor schimba in mine si in felul in care (re)actionez? Cate transformari poate suferi un om pe parcursul vietii? Pot afecta acestea structura de baza a unui individ? Sunt sigura ca s-au scris multe articole pe tema asta si probabil ca tot atatea se vor imprima in urmatorii ani...Astept insa cu curiozitate inlantuirea evenimentelor in povestea mea ca sa pot vedea unde ma va duce..sper ca departe de punctul in care sunt acum :) Astazi ma bucur sa-mi dau seama ca lunile astea nu au trecut fara urma...

m.